Briggs & StrattonDigitalt | Kampanj

Instagramtävling: Hitta traktens fulaste gräsmatta

“Ibland blir det så där. Så där som man inte tänkt sig. Din gräsmatta är traktens fulaste. Och vems fel är det? Det kom ju något annat emellan. Då behöver du den där extra kraften. Och den kommer vi med.

Till ett värde av 100 000 kr får du en ny gräsmatta och hjälp med din trädgård. Plus en gräsklippare med en motor från Briggs & Stratton. Det enda vi vill är att du tar en bild på trädgårdseländet, skriver en förklaring till hur det kunde bli såhär och lägger upp allt på Instagram.”

Så löd inbjudan till #trädgårdshjälpen 2014, en Instagram-tävling som vi ordnade för Briggs & Strattons räkning i samarbete med tidningen Vi i Villa. Bidragen låg på Instagram och på websiten trädgårdshjälpen.nu, där det även gick att rösta på dem.

100 000 röster fick de tävlande bidragen totalt
1 000 000 användare nåddes via sociala medier
2 000 000 läsare av Vi i Villa fick ta del av tävlingen

Under våren 2015 fick vinnarfamiljen i Linköping sin nya gräsmatta och trädgård anlagd.